BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 13, 2010

Tang Tong Tang Tong Kualiku Menyanyi

Salam sumer!!!!
Haiii..ape khabar dikau di sana??
Harap2 sihat lah hendaknya ye..
Ok2, hari ni x ada apa yang nak dicakap sebenarnye..
Cume nak cite je..
Hehehe..

Al-kisah...
Tadi, semasa ak nak masak untuk makan tengahari, ak bingung la jugak..
Ikan kembung yang abah beli tu nak dimasak ape ye..
Lalu, ak pon tanye lah kat abah..
"Bah, ikan ni nak dimasak ape ek bah??"
Abah pon jawab.." Entah lah ek.."
Maka, ak pon cadangkan untuk dimasak kicap..
Kata abah, " Alaaaa....abah muak la masak kicap"
Dalam hati ak, mcmne la bleh muak padahal sangat jarang2 masak kicap kat umah ni..
Pastu ak tanye mak..
"Mak, ikan ni nak dimasak ape ek? Kalo Ida masak asam pedas boleh x??"
Lalu mak pon menjawab, "Asyik masak asam pedas je...Mak dah nak termuntah dah makan asam pedas je"
Dalam ati ak...bile mase plak ak slalu masak asam pedas je ni...Hadoi..
Lalu, ak pon terpaksa membuat keputusan sendiri..
"Mak, abah...Ikan ni Ida sambalkan je la ea..Kalo masak kicap,mak suke tapi abah x suke.. Kalo masak asam pedas, abah suke mak x suke"
Jadiiiiiiiiiiiiii...meh sini, biar ak masak ape yang ak suke...
Ikan masak sambal!!!!!!


Lauk ni la yang paling kerap ak masak..
Tah bile kala la ak masak kicap n asam pedas banyak kali sampai muak2..
Musykilll ak..
Pas siap masak ikan, ak masak sayur plak...


Emm, boleh laaa..
Bak kate adik kecik ak..
"Ish, kak Da...Kak Da masak ikan sambal ea...Sedapnye Kak Daaaa"

Waaaa, kembang kempis la idong ak dipuji mcm tu...
Itu je nak cite..
Jemput makan sume..
Jangan malu2..Makan la ape yang ada ye..
Hehe, tata..
~Comel~

8 Luahan:

Najmi Ahmad said...

2 jnis lauk je ke...??try ko bwat sambal kelapa...perghhh...lg sdap ak rse..skali ngan ikan masin!!whahahaha...kampung gler!!
mmg berselera abiss!!!

....iDa WaiDa.... said...

ala.....2 lauk je la untuk semalam tu....kang terlebih2 membazir plak dah...sambal kelapa tu ape???

nur said...

namapk menyelerakan lak
ALL IN ONE

Ram Dar said...

Memang sedap....yang penting "nak" masak kan.....hehehe..

Anonymous said...

salam ziarah......(^_^)
wah sedapnyer sambal ikan...
my favourite....bile la dpt rasa....(^_^)....

....iDa WaiDa.... said...

bila sudah tiba masanyaaaaaa....(",)

adnan said...

salam,
pasti enak tuh...

raudhah said...

kau ni mmg tau. aku dah lama tak balik umah. lapar nak mkn lauk sesedap!! T_________T